En | Fa
88044527 | 88035323 |88034045 |88034868

پروژه های پژوهشی

ارائه مدل تخصيص بودجه تعمير و نگهداري راههاي کشور

 تاریخ اتمام : 1387/10/01 تاریخ شروع : 1386/02/01

امروزه و با توجه به هزينههاي بالاي ساخت و ايجاد راههاي جديد و مشكلات اجرايي منتج از پروسه زمان بر و پيامدهاي زيست محيطي، سياسي و اجتماعي آن، بحث تعمير و نگهداري راههاي موجود از اهميت ويژهاي برخوردار ميباشد. به طوري كه، در صورت عدم توجه به اين مبحث مهم، عمر بهرهبرداري از تسهيلات و زيرساختهاي جادهاي به شدت كاهش يافته و بازيابي يا تعميرات آن (در صورت امكان) با هزينهها و مشكلات اجرايي عديدهاي همراه خواهد بود.

در راستاي پيشبرد راهبردها و برنامههاي تعمير و نگهداري راهها، تامين و اختصاص بودجه از اهميت ويژهاي برخوردار ميباشد، چراكه در صورت عدم وجود نظام مناسب تخصيص بودجه در جهت تعمير و نگهداري راهها معمولا" امكان برنامهريزي در ارتباط با اقدامات مورد نياز وجود نخواهد داشت. در این راستا، نسبت به ارائه يك الگوي تصميمگيري مناسب كه مبتني بر عوامل و شاخصهاي مهم دخيل در بخشهاي مختلف عمليات تعمير و نگهداري راهها ميباشند، اقدام گشت.پس از بررسی کلیات موجود در این تحقیق، بخش ها ی دیگر پروژه به شرح ذیل می باشد.

- مطالعه اقدامات انجام شده در ساير كشورها و انجام مطالعه تطبيقي

- ارائه مدل تخصيص بودجه تعمير و نگهداري در راههاي كشور

- پيشنهاد لايحه قانوني تعمير و نگهداري راههاي كشور

- جمعبندي مطالب و ارائه گزارش نهايي

تمامی حقوق این سایت برای پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسه محفوظ است